Feestje vieren zonder taart;-( - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fred Petra - WaarBenJij.nu Feestje vieren zonder taart;-( - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fred Petra - WaarBenJij.nu

Feestje vieren zonder taart;-(

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fred

20 Oktober 2009 | Thailand, Bangkok

Lang leve de laptop...want terwijl de regen met bakken uit de hemel komt en Fred naast mij op bed zit te slapen terwijl hij een of andere hakfilm zit te "kijken", heb ik even de tijd om jullie weer op de hoogte te brengen van ons wel en wee hier in de tropen. En dat het tropisch is, dat hebben jullie al kunnen lezen.....want de afgelopen dagen begint het vanaf een uur of 4 vreselijk hard te regen en te onweren. Maar het blijft 30 graden en wanneer de avond valt stopt het meestal weer, zodat wij toch heerlijk buiten op het strand kunnen gaan eten. Want dat zijn toch wel de twee woorden waar deze vakantie zo een beetje om draait....strand en eten....en het liefst in een combinatie van die twee woorden! Het valt dan ook wel te raden op welke wijze we mijn verjaardag hebben gevierd.....;-)

Van jetlag hebben we deze reis gelukkig helemaal geen last en wanneer ik om 8 uur in de ochtend wakker wordt, ligt Fred al met een grote glimlach naast mij en begint uit volle borst "lang zal ze leven" te zingen. Dat is een goed begin van deze feestelijke dag...en die dag wordt alleen maar beter als we lekker gaan ontbijten op het terras van het Rock Beach Resort. En terwijl wij genieten van pannenkoeken met vers fruit, gebakken eieren met toast, verse jus en thee...schijnt de zon alweer uitbundig en kabbelt de zee lekker onder ons terras door. Na het ontbijt wandelen we heerlijk over het strand en op een verlaten stukje laten we onze spullen op het strand achter en nemen een verfrissende duik in het warme water....en terwijl we zo in het water liggen te dobberen, met uitzicht over een bergachtig Koh Chang, het witte zandstrand en de wuivende palmen, spreken we met elkaar af dat we de traditie van je verjaardag in het buitenland vieren er maar lekker in moeten houden. Na zoveel inspanning van eten, lopen en zwemmen, wordt het vervolgens tijd voor ontspanning! Wel anderhalf uur lang laten wij ons op het strand onder de palmbomen heerlijk verwennen door twee Thaise dames die hun gehele gewicht in de strijd gooien om ons weer helemaal soepel en jong te masseren....en dat voor 6,- pp....lang leve Thailand! De rest van de middag brengen we lekker loom op het strand door onder het genot van limoencocktailtjes en springrolls. En het is echt waar.....op heel Koh Chang is er helaas geen echt lekker taartje te vinden.....maar gelukkig weten we daar volgende week in Bangkok nog wel een uitstekend adresje voor........en wie zegt dat je jarig moet zijn voor taartjes;-)))

Toen wij een aantal weken geleden tickets naar Thailand boekte, zij ik gelijk tegen Fred....dan gaan we met mijn verjaardag eten bij Invito. Dit is echt een klasse restaurant op Koh Chang en een paar jaar geleden hebben wij hier ook een aantal keer fantastisch gegeten. Alleen dit restaurant was al reden genoeg om terug te komen naar Koh Chang. Helemaal keurig aangekleed gaan we 's avonds dan ook op pad richting Invito, maar wat blijkt wanneer wij de nieuwe locatie van Invito hebben gevonden.....ze gaan pas op 1 november weer open...hebben wij dat?! Maar goed, we zijn in Azie...en daarvan weten wij inmiddels dat dingen vaak niet gaan zoals je het graag zou hebben, en dus gaan we op zoek naar een ander goed alternatief. En nu hebben we weer een reden om ooit toch nog eens terug te gaan naar Koh Chang.
Uiteindelijk belanden we bij een Indiaas restaurant, waar we ondanks de teleurstelling van Invito toch nog goddelijk eten. Anders, maar ook heerlijk. En tijdens mijn verjaardagsdiner worden we ook nog eens getrakteerd op een bovennatuurlijk vuurwerk....er barst weer een overweldigende onweersbui los. Maar wij zitten warm en droog en hebben een tafel vol met de meest heerlijke curries...ons kan niets gebeuren. Althans niet tijdens het diner, maar wanneer we later die avond terug naar huis wandelen, krijgen we nog een grappig extraatje. De onweersbui is inmiddels over en het regent niet meer, maar de straten staan nog wel aardig blank. En terwijl wij tussen de modderige plassen door naar huis lopen, komt er met een enorme vaart een jeep voorbij rijden....en jullie snappen wel wat er toen gebeurde....dag leuk wit linnen jurkje...dag mooi wit overhemd. Gelukkig zijn we volgende week nog een paar dagen in Bangkok....en hebben we nu echt een excuus om eens goed te gaan shoppen....op zoek naar mooie witte jurkjes en overhemden!

Liefs,

Fred & Petra

PS. Iedereen nog onwijs bedankt voor de leuke berichtjes, kaartjes en sms-jes voor mijn verjaardag.....altijd leuk zulke lieve teksten!

• 20 Oktober 2009 - 05:06

Janneke:

GEFELICITEERD!!

• 20 Oktober 2009 - 05:16

Martine Stegeman:

VAnuit een zeeeer warm Yogjakarta, 38 graden, lees ik jullie 2 reisverslagen over Ko Chang!!in mijn 3u durende pauze! WEl...allereerst gefeliciteerd!! En wat lekker dat je je verjaardag daar kan vieren!!! Genieten maar weer!! Ik blijf jullie verhalen volgen..veel liefs Martine, Indonesie

• 20 Oktober 2009 - 07:00

Peter En Krijna :

Wel weer echt iets voor jullie, die jeep die ervoor zorgt dat jullie zeiknat worden, maar weer een verjaardag om nooit meer te vergeten Peet ! Dat maakt het dan weer bijzonder! Nou geniet nog even lekker van het zonnetje en neem ook nog een paar zonnestraaltjes voor ons mee !!
    Isa, Evy en Stan hebben jullie op het feestje van opa de Jong wel gemist hoor, zeker ome Fred zijn uitbundigheid !
    Dikke kus van ons allemaal en tot snel

• 20 Oktober 2009 - 07:43

Bart En Annemieke:

Ha reizigers,

We zien jullie zo genieten op het mooie strand van Koh Chang! Nog veel plezier, shopse in Bangkok en Petra, natuurlijk nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Groetjes van ons!

• 20 Oktober 2009 - 08:51

Trudie:

Hey Fred en Petra!
    Petra nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Geniet nog maar lekker!

Liefs Trudie

• 20 Oktober 2009 - 10:20

Edwin En Sandy:

Petra, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet van jullie vakantie op Koh Chang. Terwijl ik straks moet puffen om de baby op de wereld te zetten, puffen jullie wellicht van de tropische warmte, hahaha.

Shop ze in Bankok!

Liefs uit amersfoort,
    Edwin, Sandy en Shannon en ??????????

• 20 Oktober 2009 - 13:01

El:

voel bijna zelf de plens... wat schrijf je toch goed peetje!