Thuis in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fred Petra - WaarBenJij.nu Thuis in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fred Petra - WaarBenJij.nu

Thuis in Thailand

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fred

16 Oktober 2009 | Thailand, Bangkok

De titel zegt het al...we zijn weer thuis in Thailand! Na 4 jaar zijn wij weer terug op Ko Chang, waar wij ons gelijk weer thuis voelen in ons oude en vertrouwde kamertje van het Palm Garden Hotel! Thuis, alsof er niets veranderd is. Maar niets is minder waar, want ook op Ko Chang heeft de tijd niet stil gestaan. Veel is nog hetzelfde, maar veel is ook veranderd.

En ook wij zijn veranderd want in plaats met onze rugzak op dubbelgevouwen in een overvol busje te zitten...stond er deze keer een auto met chauffeur op ons te wachten. En niet zo maar een auto, nee...de allergrootste zwarte Mercedes met geblindeerde ramen die je in Thailand maar kan vinden;-) En na een 11 uur vliegen...ben je dan gelijk weer helemaal wakker en blij. De lange rit naar Trat, kan ons bijna niet lang genoeg duren. Heerlijk op luxe leren stoelen, in een goed gekoelde auto laten wij het bekende landschap weer aan ons voorbij trekken. Her en der grote Thaise tempels met veel klatergoud en kleuren, palmbomen, ananasplantages en slaperige dorpjes. Na 4 uur rijden komen we bij de ferry naar Ko Chang aan en hier nemen we afscheid van onze chauffeur en alle luxe en gaan nu toch als backpackers weer verder. Terwijl we onze tassen de ferry opslepen, gaat de zon langzaam onder en krijgen we gelijk al een prachtig kleurenspectakel te zien. Dat is in ieder geval nog niet veranderd op Ko Chang. En ook de publieke taxi is nog steeds hetzelfde....samen met een groep Noren en Italianen delen wij de jeep naar Hat Sai Khao...oftewel...White Sand Beach. Hier worden we keurig bij 15 Palms afgezet en na 21 uur reizen hebben we onze eindbestemming bereikt. Het lijkt wel of de tijd hier heeft stil gestaan, want de eigenaren zijn nog niet veranderd, dezelfde dames werken in het restaurant en we krijgen zelfs dezelfde kamer als 4 jaar geleden. En ook die kamer is nog niets veranderd, maar gelukkig wel keurig bijgehouden. We gooien de tassen neer, trekken lekkere luchtige kleren aan en vertrekken naar het strand voor een bordje Pad Thai...Thaise noedels met garnalen.....en met je voetjes in het zand en een zwoele, warme avondwind vergeet je zo een lange reis gelijk....home sweet home!

Na een goede nacht slapen hebben we zojuist heerlijk even langs het strand gewandeld. Hier zien we wel dat de tijd niet heeft stil gestaan, aangezien vele rieten hutjes verdwenen zijn en plaats hebben moeten maken voor een aantal grotere resorts. Toch is het strand nog steeds heerlijk rustig en wordt niet bevolkt door vele bedjes met parasols. Her en der ligt iemand heerlijk op z'n handdoekje onder de palmbomen en verder is het uitgestorven. Bij het Rockbeach Resort genieten we onderweg nog even van een vres fruitsapje.....uiteraard op het terras wat nog steeds boven de kabbelende zee hangt.

Wat ook veranderd is, is dat wi-fi hier tegenwoordig een ingeburgerd begrip is en ik zit nu dan ook gewoon heerlijk op het strand te internetten met de zon op mijn gezicht, terwijl de wind door mijn gekortwiekte haren blaast en Fred lekker op z'n net gekochte luchtbedje in zee dobbert....ik denk dat ik nog maar eens een limoencocktailtje bestel en hem met mijn eigen luchtbedje achterna ga!!!

Liefs,

Fred en Petra

• 16 Oktober 2009 - 09:38

Krijna En Peter :

Klinkt weer heerlijk, geniet er lekker van samen! En eet morgen maar een lekker taartje, het is tenslotte je verjaardag ! Het betekent niet dat je niet ouder wordt hoor, als je steeds op vakantie bent met je verjaardag. hahahahahaha

Veel liefs van ons, stiekum een beetje jaloers op het mooie weer en het bijna verlaten strand.

• 16 Oktober 2009 - 12:24

Nancy:

Wanneer ik mijn ogen dicht doe, zie ik het zo voor me, hmmmmmm....dobber, dobber. Best gezellig zo met z'n 3-tjes... ;-)

Doe mijn paleisje aan het strand de groeten. En geniet van een heerlijke thai massage aan het strand! En een hele fijne verjaardag. Eten bij Invito?
    Lfs, X

• 16 Oktober 2009 - 16:23

Pedro Van Der Meer:

Hallo fred en petra nu we net horen dat we 2 jaar langer mogen werken,vluchten jullie weg naar een ander thuis, hebben ze daar ook een oranje elftal en een rabo wielerploeg,wel weer heerlijk om te lezen dat jullie op reis zijn,want wij mogen altijd meegenieten van al jullie reizen,heel veel plezier gr pedro

• 16 Oktober 2009 - 16:30

Pedro Van Der Meer:

Hallo petra lees ik dat je morgen jarig ben,gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag toegewenst, uit ons thuis vandaan,waar het koud en nat is,maar we gaan wel even een appeltaartje bakken met een hollands bakke koffie,om het te vieren want petra wordt 24 jaar vandaag gr pedro

• 16 Oktober 2009 - 18:41

Riekie:

Bah, wat naar allemaal weer!!
    Alvast gefeliciteerd met je 35e verjaardag en een heel warme, zonnige, gezellige, romantische, dobberende verjaardig met heel veel lekkere taartjes!!!!

XXX

• 17 Oktober 2009 - 11:27

Danielle (van Nancy):

Hoi Peet en Fred,
    Peet, allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een fijne dag van is een understatement volgens mij, want volgens mij maken jullie van elke dag een fijne dag ;-)
    Heel veel plezier daar en geniet er lekker van!
    groetjes uit Wormerveer van Daan, Bart & Liza X

• 19 Oktober 2009 - 05:08

Janneke:

Oeh! Klinkt Heeeeerlijk!

Ik ben natuurlijk stik jaloers...

Geniet, geniet, geniet!

liefs,
    Janneke

• 19 Oktober 2009 - 08:55

Nanette:

Ooooh wat klinkt dat weer heerlijk zeg.
    Enne... nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Peet. Zeker weer een lekker taartje gegeten ;-) jamjam
    Wij doen ons hier maar te goed aan de feest/caramel/truffel noten.

Geniet er van!!
    Liefs,
    Nanette

• 19 Oktober 2009 - 17:14

Wim En Greet:

Nog van harte, hé zusje, al lekkere taartjes gegeten? Voor Fred natuurlijk zo'n lekkere gele rakker! Nog fijne zonnige vakantiedagen toegewenst en de hartelijke groeten van ons allen.

• 19 Oktober 2009 - 18:08

Reinier:

Hoi, das ook toevallig, ik was tot de 16e in thailand
    (15 en 16 in bangkok)
    Had leuk geweest als we elkaar hadden tegen gekomen hahahaha

Veel plezier

Reinier