Off we are! - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Fred Petra - WaarBenJij.nu Off we are! - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Fred Petra - WaarBenJij.nu

Off we are!

Door: Fred & Petra

Blijf op de hoogte en volg Fred

18 Januari 2014 | Nederland, Katwijk-Midden

Niet met elkaar op reis gaan, stelt ons voor nieuwe uitdagingen en een daarvan is dat het schrijven van een reisverslag nu ook voor een gedeelte op de brede schouders van Fred terecht komt. De moderne technieken zorgen er voor dat veel informatie tussen Tanzania en Thailand uitgewisseld kan worden zodat ik stukken op de website kan zetten. Maar het opschrijven van ervaringen, belevenissen en bevindingen blijft toch echt een eigen proces. En het blijkt inmiddels al dat Fred zo zijn eigen mooie en bijzondere talenten heeft wat betreft het omschrijven van zijn eigen reis. Zo heeft hij al aardig wat weg geschreven in zijn eigen dagboek.....gewoon met pen en papier, maar dit zegt niets over de inhoud!

Dinsdag 24 december 2013 - Fred

Een droom die al jaren hoog op mijn verlanglijstje staat, gaat sneller dan verwacht in vervulling.

Doordat wij, mijn vrouw en ik, erg verslaafd zijn aan het reisvirus hebben we de afgelopen jaren al heel wat van de wereld gezien. Al die mooie reizen en vakanties hebben we altijd samen beleefd. Daar gaat voor het eerst in 20 jaar verandering in komen.

Afgelopen zomer hebben wij tijdens onze reis door Peru en Bolivia, de Inca Trail gelopen richting 1 van de 7 wereldwonderen; Machu Picchu. De wandeltocht was weer een fantastisch avontuur, maar het eerste wat Petra zei toen we thuis kwamen van de reis; nou, als je echt die Kilimanjaro wil beklimmen, vraag dan maar aan je broers of die ook zin hebben, voor mij hoeft het niet. En toen kwam alles in een stroomversnelling.

Mijn jongste broer Peter werkt sinds ruim 2 jaar voor zichzelf als fotograaf en afgelopen jaar hadden we al gesproken over samen naar Nepal te gaan om te wandelen en te fotograferen. Maar omdat de gletsjers wereldwijd in rap tempo aan het terugtrekken zijn, is de Kilimanjaro wat mij betreft een uitdaging die niet langer op zich laat wachten. Broer Peter was gelukkig ook snel overgehaald en erg enthousiast om naar Tanzania te gaan en de Kilimanjaro te beklimmen.

Petra en ik hebben alle 7 continenten bereisd, met af en toe prachtige bergwandelingen of trekkingen. Voor mij is Nepal altijd thuiskomen wat wandelen en bergen betreft. De puurheid van de mensen, de historische hoofdstad Kathmandu, relaxt Pokhara en natuurlijk de imposante bergen van de Himalaya. Wandelen in de bergen van Nepal is te vergelijken met het kijken naar een levend schilderij, wat veranderd bij elke bocht en van zo'n ongekende schoonheid is. Hier is mijn passie voor het bergwandelen ontstaan. Het geeft mij een machtig gevoel om in de bergen te zijn en ik vind het leuk om mijn broer kennis te laten maken met een voor hem nieuwe wereld. Het is namelijk voor het eerst dat Peter in de bergen gaat wandelen en dan gelijk de Kilimanjaro beklimmen; ik vind het stoer van je broer, maar ik weet dat je het kan en ik heb alle vertrouwen in een goede afloop. Het enige wat roet in het eten kan gooien is het weer. Op papier is januari de beste tijd van het jaar voor een beklimming naar de top van de Kilianjaro, maar soms is de wereld in de war en dan kan het weer een extra opstakel zijn. Net als een ander fenomeen; hoogteziekte. Iedereen kan hoogteziekte krijgen en het staat niet in verband met goed getraind zijn. We zullen er alles aan doen om het niet te krijgen, zoals rustig aan lopen, veel water drinken en luisteren naar ons lichaam. Bergwandelen is vooral ook een mentaal spel. De geest zal eerder opgeven dan het lijf en als je denkt dat je niet meer kan, dan kan je lijf nog 10 x zo veel. Mensen zijn tot veel meer in staat dan dat ze denken. Peter en ik hebben al heel veel ervaring in het lange afstandswandelen, dus op papier hebben we genoeg inhoud en mentale veerkracht.

Met nog een aantal trainingsritjes voor de boeg, zijn we er helemaal klaar voor en we hebben er allebei heel erg veel zin. Op naar de top van de hoogste berg van Afrika, Kilimanjaro op 5895 meter....de eerste van de Seven Summits!

Maar eerst gaan we het jaar 2013 afsluiten met 2 weken vakantie, waarin ik lekker kan uitslapen en nagenieten van wat het jaar 2013 ons weer allemaal gebracht heeft. Het was weer een topjaar voor Petra en mij. Alleen het verlies van mijn vader gaf 2013 een zwart randje. Hij is 83 jaar geworden en we hebben mooi afscheid van hem kunnen nemen. In mijn hart zal hij altijd bij me zijn!

Donderdag 2 januari 2014 - Fred

Welkom 2014, hopelijk een fantastisch sport- en reisjaar. Het begin is goed, want op sportgebied heeft Nederland de eerste grote prijs al binnen aangezien Michel van Gerwen wereldkampioen darten is geworden. Hopelijk zet deze trend zich door voor de Olympische Spelen en het WK-voetbal. Maar ook op reisgebied gaan we goed van start, want over 2 weken vertrek ik met mijn broer Peter naar Tanzania om de Kilimanjaro te gaan beklimmen. Eindelijk is het zo ver dat we deze grote uitdaging aangaan. De trainingskilometers zijn gemaakt, nog wat mentale voorbereiding en we kunnen van start.

Wat ook nog spannend is, is dat na 20 jaar mooie reizen en vakanties met Petra, we nu voor het eerst niet samen op vakantie gaan. Zij gaat met 5 vriendinnen naar Thailand, waar ze cultuur gaat snuiven in Bangkok en yoga-en en relaxen op Koh Samui in een hele luxe villa met eigen zwembad. Lieverd, ga genieten, dat ga ik ook doen!

Donderdag 16 januari 2014 - Fred

De laatste uurtjes van januari zijn gewerkt...vakantie! Dit is voor het eerst in mijn leven dat ik zo vroeg in het jaar zo snel op vakantie ga, en Petra natuurlijk ook. Een goed begin van wat hopelijk weer een mooi reisjaar gaat worden. De inhoud van de handbagage is gecheckt, de I-pod geupdate, nog even scheren en douchen en dan op tijd onder de wol, want vanacht gaat om 1.30 uur gaat de wekker. Om 2.30 uur start dan de reis naar Brussel, met de Thalys naar Schiphol en vervolgens via Nairobi naar Kilimanjaro, waar we hopelijk om 23.30 uur aankomen. Dan volgt nog een uurtje met de taxi naar Moshi....waar we waarschijnlijk moe in ons warme bedje zullen neerstorten!

Zaterdag 18 januari 214 - Petra

En vandaag is het ook voor mij eindelijk zo ver dat de reis gaat beginnen. Ook mijn tas is gepakt, het huis is schoongemaakt, de was is weggewerkt en Fred zit inmiddels in het warme Tanzania.

Gisterochtend begon al heel vroeg de reis naar Brussel en ik was wel heel enthousiast om ze weg te brengen, aangezien ik een uur te vroeg al onder de douche stond;-( Het was namelijk pas 0.45 uur ipv 1.45 uur dat ik onder de douche stond en dacht; goh, ik ben eigenlijk wel lekker wakker na maar 4 uurtjes slapen! Totdat Fred even later slaperig liet weten dat het nog veel te vroeg is en dat ik niet 1 minuut voor dat de wekker ging ben opgestaan....maar 1 uur en 1 minuut;-) Maar goed, in ieder geval op tijd dus.

De reis naar Brussel verloopt zeer spoedig en om even over 6 zitten de mannen in de Thalys op weg naar Schiphol. En ze zien er even uit als 2 kleine jongetjes die voor het eerst op schoolreis gaan. Het is een prachtig gezicht en ik vind het geweldig dat ze dit avontuur samen gaan beleven. Terwijl ik voor de ochtendspits uit terugrij naar Katwijk besef ik wanneer ik bij Rotterdam rij, de mannen al op Schiphol zijn. Het was even een omweg via Brussel, maar deze reisconstructie scheelde zoveel geld met een rechtstreeks ticket vanaf Schiphol, dat het zeer de moeite waard was om op de heenreis vanaf Brussel te reizen. En midden in de nacht naar Brussel rijden is ook best gezellig;-)

De reis voor de jongens is verder voortvarend verlopen, zo bleek vanmorgen toen we even contact hadden via Skype. Peter en Fred in hun zwembroek aan het zwembad in een tropische tuin en ik nog thuis bij de kachel in mn ochtendjasje;-) Twee stralende gezichten aan de andere kant van de camera, genietend van de stralende zon en het grote avontuur wat gaat komen.....ik kan niet wachtend dat ik ook zo in de zon zit!

Maar het duurt niet lang meer, over 2 uurtje wordt ik opgehaald en vertrekken we richting Bangkok en gaat ook ons avontuur beginnen...anders en niet zo intensief...al kan elke dag naar de yoga en vervolgens door naar de masseur ook heel pittig zijn;-) Vast meer daar over de komende weken!

Liefs,

Fred & Petra....en de rest!


  • 18 Januari 2014 - 16:08

    Nance:

    En daar gaan jullie dan...ieder een kant van de aarde op en wederom weer iets heerlijks beleven, ieder apart deze keer. Maar door middel van de moderne techniek en de liefde in jullie beider hart toch ook dicht bij elkaar. Fred en Peter, heel veel plezier en succes en Peetje en de meiden, heel veel plezier en geniet van alle luxe. Ik ga jullie avonturen weer lezen... Dikke kus voor allemaal XXX ☼ Nance

  • 18 Januari 2014 - 17:33

    Ellen:

    Ohhhh wat leuk! En ik ga ook nog eens meegenieten. Goede reis Peetje vanavond! Tot woensdag! Fred onwijs veel succes. Groetjes aan Peter!

  • 18 Januari 2014 - 18:31

    Jac:

    Heel veel plezier allemaal... Genieten maar!!

  • 18 Januari 2014 - 19:38

    Linda En Tom:

    Lieve Fred, Peter, Petra en vriendinnen,

    Geniet allemaal van al het moois en de zon natuurlijk. Fred en Peter heel veel succes met het beklimmen van de Kilimanjaro en pas goed op jullie zelf.

    Petra en vriendinnen geniet lekker van het mooie Bangkok en ik hoop dat jullie geen last hebben van de demonstraties. En daarna lekker genieten van de massages (die staan ons nog steeds in geheugen en we missen ze:) ) en yoga. Lieve schatten we horen wel weer van jullie xxx Linda en Tom

  • 19 Januari 2014 - 10:17

    Anneke:

    Spannend allebei een andere kant op!
    Fred, jij en je broer heel veel succes met de beklimming!
    En Peet geniet ervan samen met de meiden!
    Ben benieuwd naar jullie beider verslagen...

    groetjes An

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Katwijk-Midden

2014 - Tanzania vs Thailand

Een nieuw jaar en wel 2 mooie reizen in het vooruitzicht! Dat hebben we nog nooit gedaan en het is dan ook best spannend om deze keer apart van elkaar op reis te gaan. Maar we gaan beide iets doen, waar we ontzettend veel zin in hebben en waarbij we niet willen ruilen met elkaar;-)

Fred vertrekt samen met zijn broer Peter naar Tanzania om daar de hoogste berg van Afrika te gaan beklimmen; Mount Kilimanjaro. Een beklimming waarbij ze in een week tijd van 1500 meter naar het hoogste punt van 5895 meter gaan klimmen. Een mooie uitdaging en een lang gekoesterde droom van de mannen!

Maar slapen in een tentje op een hele koude berg en zo veel klimmen in zo'n korte tijd...is voor mij meer een nachtmerrie. En deze keer hoef ik voor mezelf niet zo af te zien;-) Dus vertrek ik voor mijn eigen droomreis naar mijn tweede thuisland Thailand! Hier ga ik samen met 5 vriendinnen vooral aan onze innerlijke mens werken. Zon, zee, strand, yoga, massages, lekker eten en zo nu en dan een cultureel uitstapje....dat noem ik ook best een uitdaging!

Wat ook een uitdaging wordt, is een verslag te schrijven van deze 2 bijzondere reizen. Maar Fred heeft nu een eigen dagboek (lees schrift en pen;-) en hij heeft beloofd dit zelf bij te houden en mij zo nu een dan een update te sturen....we zullen zien!

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2014

Een grote droom is in vervulling gegaan!

02 Februari 2014

Thailand was weer top!

26 Januari 2014

We liellie lielly love Thailand

18 Januari 2014

Off we are!

30 December 2013

Tanzania vs Thailand
Fred

Vanaf 1995 zijn we samen voor het eerst op pad gegaan en sindsdien heeft het reisvirus ons volledig in de greep. In de jaren die volgde bezochten we tijdens de vakanties vele bestemmingen binnen Europa, Azie en het Caribisch gebied. Maar altijd was het weer veel te snel tijd om naar huis te gaan. In 2005 maakte we een grote droom waar en vertrokken we voor een jaar naar Azie en Oceanie. Een prachtige reis met bijzondere bestemmingen, mooie ontmoetingen en unieke herinneringen. En na zo een jaar zou je denken dat het voorlopig wel genoeg zou zijn...maar niets is minder jaar. Inmiddels zijn we na 2006 nog 2 keer voor 6 maanden op pad geweest door Azie en Zuid Amerika, afgewisseld met vele mooie vakanties 'tussendoor'. Kortom, we kunnen er maar geen genoeg van krijgen en reizen is inmiddels een groot onderdeel van ons leven geworden. We genieten nog steeds van dat wat we meemaken, van de vrijheid die we hebben en de mensen die we ontmoeten. We genieten van het 'zijn'...daar waar we letterlijk 'zijn', waar we niets moeten en alles mogen. Daar waar we mensen ontmoeten waarbij het niets uitmaakt wat je doet of wat je hebt, maar waar het gaat om wie je echt bent. Wij gaan dus gewoon lekker door met dat wat we zo ontzettend leuk vinden...voorlopig hebben we er nog geen genoeg van!

Actief sinds 01 Juni 2008
Verslag gelezen: 903
Totaal aantal bezoekers 278470

Voorgaande reizen:

19 Juli 2022 - 05 Augustus 2022

2022 - Arctic

26 Oktober 2017 - 18 November 2017

2017 - Zuid Afrika, Swaziland en Lesotho

09 Mei 2017 - 06 Juni 2017

2017 - Alaska meets India

08 Februari 2017 - 20 Februari 2017

2017 - Curacao

09 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

2016 - Spanje - Andalusie

16 November 2015 - 12 Maart 2016

2015 - 2016 Het laatste van Azie

14 Mei 2015 - 23 Mei 2015

2015 - Italie - Cinque Terre & Portofino

31 Januari 2015 - 23 Februari 2015

2015 - Argentinie & Thailand

09 Oktober 2014 - 24 Oktober 2014

2014 - Dubai & Malediven

24 Mei 2014 - 13 Juni 2014

2014 - Italie

08 Mei 2014 - 12 Mei 2014

2014 - Portugal

17 Januari 2014 - 02 Februari 2014

2014 - Tanzania vs Thailand

22 Juni 2013 - 16 Augustus 2013

2013 - Peru, Chili & Bolivia via New York

21 Maart 2013 - 08 April 2013

2013 - Thailand

17 Oktober 2012 - 04 November 2012

2012 - Istanbul & Jordanie

31 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

2012 - Tjechie - Praag

03 November 2011 - 22 April 2012

2011 - 2012 Zuidelijk Zuid-Amerika

11 Maart 2011 - 10 April 2011

2011 - Nepal

13 Oktober 2010 - 27 Oktober 2010

2010 - Marokko

08 Juli 2010 - 25 Juli 2010

2010 - Wales & Ierland

07 Maart 2010 - 05 April 2010

2010 - Nepal

14 Oktober 2009 - 27 Oktober 2009

2009 - Thailand

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

2009 - Denemarken & Noorwegen

10 April 2009 - 01 Mei 2009

2009 - Costa Rica

10 Oktober 2008 - 01 November 2008

2008 - USA - California

11 Augustus 2007 - 11 Februari 2008

2007 - 2008 Azie...reis opnieuw met ons mee!

11 Juni 2005 - 11 Juni 2006

2005 - 2006 Azie en Oceanie...reis met ons mee!

31 Juli 1995 - 31 Mei 2005

1995 - 2005 Reishistorie Fred & Petra

Landen bezocht: