Reis weer met on mee 2007/2008 - Paspoort - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Fred Petra - WaarBenJij.nu Reis weer met on mee 2007/2008 - Paspoort - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Fred Petra - WaarBenJij.nu

Reis weer met on mee 2007/2008 - Paspoort

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fred

11 Juni 2007 | Nederland, Katwijk-Midden

Hij is.....

...nog steeds Fred de Jong.
...inmiddels 2 jaar ouder, maar nog steeds van het beste bouwjaar, 1965!
...geboren in "de Veen" op 29 mei, maar inmiddels woonachtig in Katwijk aan/zee.
...tegenwoordig officieel de partner van...!
...weer werkzaam als timmerman...wanneer hij zin heeft!
...na thuiskomst nog bewuster gaan genieten van het leven.
...nog steeds verzot op lange afstandswandelen.
...aan 't woord;
Toen we in 2006 zijn thuis gekomen, ben ik vrij snel weer aan het werk gegaan bij mijn schoonzusje en zwager, Mennie en Jaco. Zij hadden vlak voordat wij thuis zijn gekomen een ander huis gekocht om daar een Bed & Breakfast te beginnen. In het huis, waar zij inmiddels ook zelf wonen, zijn ook 4 kamers die omgetoverd zijn tot leuke kamers voor de verhuur. Al vrij snel zijn wij in één van deze kamers gaan wonen, waar we genieten van hun enorme gastvrijheid....en uitzicht op zee!
Vanaf augustus ben ik weer gaan timmeren en is Timmerbedrijf F. de Jong officieel weer van start gegaan. Na een jaar reizen moesten er toch weer centjes verdient worden. Want ja; voor niets gaat de zon op en voor de rest moet betaald worden! Maar na een paar weken werken waren we er allebei al snel van overtuigd dat er een vervolg op onze eerste reis moest gaan komen. Want die wekker 's morgens vroeg, daar zal ik nooit aan wennen. Gelukkig is inmiddels de basis voor onze tweede reis al weer gelegd. De plannen liggen klaar, de tickets zijn geboekt...alleen de tassen moeten nog gepakt worden. Maar voordat we onze vrijheid weer te gemoed vliegen, moet er eerst nog wat arbeid verricht worden. Ik weet waarvoor ik werk en dat geeft me veel kracht....je zou bijna medelijden met me krijgen?!
Toch voel ik me zeer bevoorrecht, dat ik samen met Petra onze droom kan voortzetten. Reizen is voor mij "leven op een hoger niveau". Reizen brengt je volgens mij terug naar de basis van het leven. Afgelopen jaar heb ik wel geleerd wat voor mij belangrijk is in het leven en dat is leven op zo'n puur mogelijke manier. Leven vanuit je gevoel, de wereld opserveren, openstaan voor bijzondere culturen, lekker actief bezig zijn en samen geweldige ervaringen opdoen. Dat verrijkt je geestelijk zo enorm. En waarom zouden we daarom nog langer wachten? Want mijn motto blijft toch....later is allang begonnen en vandaag komt nooit meer terug!



Zij is....

...inmiddels dus officieel Petra Hoek-de Jong!
...ook twee jaar ouder, maar nog steeds geboren op 17 oktober 1974 in Katwijk.
...uiteindelijk weer woonachtig in dit bijzondere dorp aan de Noordzee.
...nu assistent-programmamaker bij Managementcentrum De Baak in Noordwijk.
...thuisgekomen met een "rugzak" vol onbetaalbare mooie herinneringen.
...nog meer gaan genieten van koken en lekker eten, bij voorkeur Aziatisch!
...aan het woord;
Na thuiskomst van onze vorige reis heb ik eerst een aantal weken genoten van alle dingen die ik tijdens ons jaar weg toch wel gemist heb; familie, vrienden, het Katwijkse strand en allerlei lekkere Hollandse hapjes zoals bijvoorbeeld een waldkorn broodje met file american! Nadat wij twee weken bij mijn ouders hebben gelogeerd om weer op krachten te komen, zijn we verhuisd naar het nieuwe huis van mijn zus en zwager. Hier zijn we gaan wonen in een hele leuke kamer, met uitzicht op zee(!), welke later voor haar B&B gebruikt zou gaan worden. En terwijl ik me vooral bezig hield met een beetje rommelen in huis en naar het strand gaan, was Fred druk bezig om te helpen bij de verbouwing van het huis van Jaco en Mennie.
Na 6 weken werd het toch wel tijd om over werk na te gaan denken. Maar voor mezelf had ik nog geen idee hoe ik de toekomst wilde invullen. Bij de gedachte om weer een vaste, fulltime baan te krijgen kreeg ik het al helemaal benauwd. Uiteindelijk ben ik via het uitzendburo bij Managementcentrum De Baak in Noordwijk terecht gekomen. Hier ben ik aan de slag gegaan als assistent-programmamaker. Na jaren lang een commercieële baan te hebben gehad, kwam het nu meer aan op organiseren. Het uitnodigen van docenten/sprekers, cursisten inschrijven, hotelkamers reserveren, drukwerk verzorgen, boeken bestellen en nog vele, vele andere werkzaamheden werden mijn nieuwe dagelijkse bezigheden. Wel in een zeer inspirerende omging...aan de Noordwijkse Boulevard, wederom met uitzicht op zee!
Langzaam aan kwam er weer dagelijkse routine in het leven. Maar toch viel het niet altijd mee om weer te wennen aan de regelmaat van het Hollandse leven. Vele keren per dag dacht ik nog terug aan het vrije leven en werd ik ook geconfronteerd met het feit dat ik tijdens het jaar reizen toch wel veranderd was. Je gaat dingen toch wel anders benaderen als je gezien hebt hoe mensen over de gehele wereld anders leven, maar toch ook gelukkig zijn in hun manier van leven. Waar het vooral op neer kwam was dat ik inmiddels helemaal gewend was om vanuit mijn gevoel te leven en niet te leven naar wat de "westerse maatschappij" van mij verwacht of verlangt. Wanneer je een jaar lang leeft zonder vaste woonplaats en dagelijkse routine, heb je vaak niets meer om je achter te verschuilen. Het enige wat je eigenlijk nog hebt, is jezelf. En nadat ik mezelf ook regelmatig ben tegengekomen, heb ik uiteindelijk wel heel erg geleerd om vanuit mezelf en mijn gevoel te leven.
Toch bleef heel lang de vraag; Maar wat wil ik nu echt? En als een echte weegschaal betaamd, bleef ik zoeken naar een balans in het leven. Na een paar maanden kwam toch het antwoord op die vraag; snel weer op reis gaan! En uiteindelijk vielen alle puzzelstukjes weer op z'n plaats...zoals dat eigenlijk altijd gebeurd in mijn leven. Mennie en Jaco kwamen met het aanbod dat we langer bij hen konden blijven wonen. Bij de Baak ontstond de mogelijkheid om nog een paar maanden langer te blijven dan dat we afgesproken hadden. En de eerste reisplannen lagen alweer klaar. Langzaam aan kwam aan het onrustige gevoel een eind, had ik weer een doel voor ogen en besefte ik dat dit voor mij voorlopig de balans is in het leven.....genieten van elke dag, leven vanuit mijn hart en gaan voor het gevoel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Vanaf 1995 zijn we samen voor het eerst op pad gegaan en sindsdien heeft het reisvirus ons volledig in de greep. In de jaren die volgde bezochten we tijdens de vakanties vele bestemmingen binnen Europa, Azie en het Caribisch gebied. Maar altijd was het weer veel te snel tijd om naar huis te gaan. In 2005 maakte we een grote droom waar en vertrokken we voor een jaar naar Azie en Oceanie. Een prachtige reis met bijzondere bestemmingen, mooie ontmoetingen en unieke herinneringen. En na zo een jaar zou je denken dat het voorlopig wel genoeg zou zijn...maar niets is minder jaar. Inmiddels zijn we na 2006 nog 2 keer voor 6 maanden op pad geweest door Azie en Zuid Amerika, afgewisseld met vele mooie vakanties 'tussendoor'. Kortom, we kunnen er maar geen genoeg van krijgen en reizen is inmiddels een groot onderdeel van ons leven geworden. We genieten nog steeds van dat wat we meemaken, van de vrijheid die we hebben en de mensen die we ontmoeten. We genieten van het 'zijn'...daar waar we letterlijk 'zijn', waar we niets moeten en alles mogen. Daar waar we mensen ontmoeten waarbij het niets uitmaakt wat je doet of wat je hebt, maar waar het gaat om wie je echt bent. Wij gaan dus gewoon lekker door met dat wat we zo ontzettend leuk vinden...voorlopig hebben we er nog geen genoeg van!

Actief sinds 01 Juni 2008
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 278922

Voorgaande reizen:

19 Juli 2022 - 05 Augustus 2022

2022 - Arctic

26 Oktober 2017 - 18 November 2017

2017 - Zuid Afrika, Swaziland en Lesotho

09 Mei 2017 - 06 Juni 2017

2017 - Alaska meets India

08 Februari 2017 - 20 Februari 2017

2017 - Curacao

09 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

2016 - Spanje - Andalusie

16 November 2015 - 12 Maart 2016

2015 - 2016 Het laatste van Azie

14 Mei 2015 - 23 Mei 2015

2015 - Italie - Cinque Terre & Portofino

31 Januari 2015 - 23 Februari 2015

2015 - Argentinie & Thailand

09 Oktober 2014 - 24 Oktober 2014

2014 - Dubai & Malediven

24 Mei 2014 - 13 Juni 2014

2014 - Italie

08 Mei 2014 - 12 Mei 2014

2014 - Portugal

17 Januari 2014 - 02 Februari 2014

2014 - Tanzania vs Thailand

22 Juni 2013 - 16 Augustus 2013

2013 - Peru, Chili & Bolivia via New York

21 Maart 2013 - 08 April 2013

2013 - Thailand

17 Oktober 2012 - 04 November 2012

2012 - Istanbul & Jordanie

31 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

2012 - Tjechie - Praag

03 November 2011 - 22 April 2012

2011 - 2012 Zuidelijk Zuid-Amerika

11 Maart 2011 - 10 April 2011

2011 - Nepal

13 Oktober 2010 - 27 Oktober 2010

2010 - Marokko

08 Juli 2010 - 25 Juli 2010

2010 - Wales & Ierland

07 Maart 2010 - 05 April 2010

2010 - Nepal

14 Oktober 2009 - 27 Oktober 2009

2009 - Thailand

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

2009 - Denemarken & Noorwegen

10 April 2009 - 01 Mei 2009

2009 - Costa Rica

10 Oktober 2008 - 01 November 2008

2008 - USA - California

11 Augustus 2007 - 11 Februari 2008

2007 - 2008 Azie...reis opnieuw met ons mee!

11 Juni 2005 - 11 Juni 2006

2005 - 2006 Azie en Oceanie...reis met ons mee!

31 Juli 1995 - 31 Mei 2005

1995 - 2005 Reishistorie Fred & Petra

Landen bezocht: